lørdag 11. juni 2011

Puff

Å strikke en puff er gammelt nytt, 
men nå har vi også gjort det. 
Ikke i ull, men i jersey.
Strikket den som vi strikker en ball:

Strikk et kvadrat.
Sy kvadratet sammen.
Snurp bunnen.
Fyll puffen godt, vi brukte to dundyner.
Snurp toppen.

Ligner på FermLiving og Pickles sin versjon. 
Altså, gammelt nytt, men like fin:)


Oxalis er absolutt en favoritt, denne vokser som bare det. 
Den er litt eksklusiv å få tak i butikkene på disse kanter. 
Så vårt spørsmål er:
"Har noen prøvd å dele roten og formere Oxalisen?"

Vi vil helst beholde den så lenge som mulig og vil derfor ikke ta unødige sjanser. 

7 kommentarer:

  1. Ja, jeg har prøvd å dele roten. Dvs. det er noen tykke rotstengler eller hva det heter, nesten som knoller. Har også prøvd å oppbevare hele potten 100% uten vanning over vinteren innendørs, det gikk også bra, flere ganger. :)

    SvarSlett
  2. Så fin puff! Har sett på disse en stund, og nå frister det ikke no mindre.

    SvarSlett
  3. Hei Silje, Cornelia her. E har både grønn og rød Oxalis hjemme i Ålesund. E har faktisk mange!! Alle mine har e delt og gitt vekk avlegger av flere ganga, det går heilt fint. Den e litt pjusk sånn med en gang, avleggeren altså, men den kommer se fint etterhvert. Fikk faktisk tak i en kombi Oxalis her for et par år siden, dvs. den var både rød og grønn og med veldig fine blomster. Den døde visst..

    SvarSlett
  4. Tusen takk alle sammen for gode råd og kompliment. To ting på en gang. Gøy! Nå skal Oxalisen deles før den dør av for liten plass i potta. Også kan vi, som Cornelia:), dele den ut til folket. Oxalis til folket!

    SvarSlett
  5. Heisann : ) er ny her hos deg..

    den puffen har jeg hatt lyst å strikke men ikke visst hvordan.. takk for tipset : )

    ha en fin dag !

    SvarSlett
  6. Kjempefin blogg dere har, så fargerik,spennende og glad.. Jeg ser at andre har svart før, men jeg har god erfaring med deling av Oxalis. Plant den i stor potte med mye jord, så blir den frodig og fin. Jeg har oransje, virkelig retrostoffer til deg Silje, tar de med til sommeren.

    SvarSlett
  7. Er det du ØraBerit? Jeg er blitt hekta på Oxalis, så de vil jeg ha mange av. Så gøy med retrostoffer, det er det gøyeste jeg får:) Håper vi ses til sommeren, som nesten er her.

    SvarSlett